خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/29 - 14:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حاتمیان:

بازار امروز؛ بازار برند است/با موضوع برندسازی به شدت سودجویانه برخورد شده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، می گوید: بازار امروز در دنیا؛ بازار برند است؛در واقع این برند است که با تشکیل یک مجموعه حقوقی، باعث می شود اعتماد مصرف کننده جلب شود.

 عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه مشکلات فرهنگی و اساسی زیادی در زمینه برندسازی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه با موضوع مهم برندسازی به شدت سودجویانه برخورد شده که این امر ناشی از دلایل مختلفی است که از جمله آن می توان به رقابت ناسالم اشاره کرد. در واقع تجار اقدام به حذف همدیگر کردند و یا انجمن های پسته کاری به جای رسیدگی به این مساله، درگیر مسایل حاشیه ای شدند و منافع ملی را در نظر نگرفتند.   



مشکلی که به سادگی حل نمی شود



نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکل ما در زمینه برندسازی چیزی نیست که با ایجاد فلان تشکل یا حذف فلان مورد حل شود؛ به اعتقاد من تا عضو WTO نباشیم، مشکلاتمان ادامه خواهد داشت. در حال حاضر هر کسی با سلیقه خود محصول تولید می کند و برای بسته بندی هم تابع هیچ استانداردی نیست. در واقع برخی تولیدکنندگان و برخی صادرکنندگان تابع هیچ گونه استانداردی نیستند.



بازار امروز در دنیا بازار برند است و کسی نمی تواند به محصول فله ای اعتماد کند



کم کاری در عرصه برندسازی



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شرایطی که همه فله ای فعالیت می کنند و فله ای هم محصولات را صادر می کنند، طبیعی است هر جایی که بسته بندی درست تر و شکیل تری دارد برندسازی هم انجام می دهد. برای مثال بیش از دو دهه است که می شنویم اسپانیا زعفران ما را با بسته بندی شکیل در بازار جهانی به نام خود به فروش می رساند و همین نتیجه کم کاری در عرصه برندسازی است.



بازار امروز در دنیا بازار برند است



حاتمیان بیان کرد: بازار امروز در دنیا بازار برند است و کسی نمی تواند به محصول فله ای اعتماد کند؛ در واقع این برند است که با تشکیل یک مجموعه حقوقی، باعث می شود اعتماد مصرف کننده جلب شود.



نیاز به برندسازی برای تمام محصولات خاص



 این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای تمام محصولات خاص و بی رقیب در کشور نیاز به برندسازی داریم، ادامه داد: پیش از این از وزارت جهاد کشاورزی در خواست کردیم نسبت به تکمیل زنجیره ارزش کالاها از شروع تولید تا پس از آن و رسیدن محصول به بازار و تبدیل به برند، ورود کند. اقداماتی هم از سوی این وزارتخانه انجام شده که البته کافی نبوده است./



بیشتر بخوانید:



رانت و منافع اقتصادی؛ موانع سر راه برندسازی



دستیابی به بازارهای جهانی به شرط برخورداری از اقتصاد پویا



حل مشکل برندسازی با اعتماد به کالای ایرانی



شناسایی ظرفیت های داخلی و ترسیم نقشه راه؛ گام های اولیه برای ساختن برند ایرانی



پایان پیام



  



 

  • کد خبر : 264746
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار